Szczecin, dnia 24 lutego 2015 roku
Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego
ul. Teofila Starzyńskiego 3-4
70-506 Szczecin
UPRZEJMIE PROSI O SZACUKOWĄ WYCENĘ PONIŻSZEGO ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem wyceny są:
Działania informacyjno-edukacyjne, obejmujące:
1. Opracowanie, skład i wydruk 3 map dwustronnych, zawierających granice 6 parków krajobrazowych, 2 parki na każdej mapie po jednej na awersie i na rewersie, zgrupowane w pary: Szczeciński Park Krajobrazowy + Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy + Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy + Iński Park Krajobrazowy, w nakładzie 50.000 sztuk każda; łącznie 150.000 sztuk.
1.1. Wymagane minimalne parametry:
- Mapa papierowa, składana falcowana do formatu ok. 11,2 x 24 cm
- Format: B2 brutto
- Skala mapy od 1 : 40 000 do 1 : 60 000 w zależności od obszaru parku
- Druk offsetowy w kolorystyce CMYK (4+4) na papierze kredowym matowym o gramaturze przynajmniej 100 gr/m2
- Mapa musi być posiadać trójjęzyczną (polski/niemiecki/angielski) okładkę i legendę
- Mapa musi uwzględniać: granice obszarów chronionych z wyszczególnieniem granic parków krajobrazowych, granice otuliny parków krajobrazowych, obszary Natura 2000, szlaki piesze, rowerowe, szlaki turystyczne wodne, sieć hydrologiczną, osadniczą, komunikacyjną, pokrycie terenu, legendę, skalę jak również loga i tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ (http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm)
- Dla Drawskiego Parku Krajobrazowego zostanie przygotowana mapowa wersja uwzgledniająca strefy łodzi motorowych
- Wszystkie szlaki turystyczne piesze, rowerowe i wodne, w tym kajakowe znajdujące się na terenie Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego muszą zostać poddane inwentaryzacji terenowej. Inwentaryzacja szlaków powinna być dokonana przy pomocy urządzeń GPS. Łączna długość szlaków powinna wynieść: w przypadku szlaków pieszych do 350 km, w przypadku szlaków rowerowych do 400 km, w przypadku szlaków wodnych do 280 km. Rejestracja przebiegu śladu szlaków pieszych, rowerowych i wodnych powinna być dokonana z pomiarem GPS w interwale nie większym niż 10 m, a w przypadku obiektów - w miejscu położenia obiektu. Zarejestrowane ślady i punkty powinny być oczyszczone z błędów, poprawione i scalone, a następnie zapisane w trzech formatach w układzie współrzędnych WGS 84: GPS eXchange Format (gpx), Google Earth (kml), ESRI shapefile (shp). Każdy zarejestrowany ślad szlaku powinien zostać zapisany jako obiekt liniowy, a zarejestrowany obiekt - jako obiekt punktowy. Każdy zarejestrowany ślad szlaku powinien zostać zakodowany w pliku przynajmniej: nazwą, typem szlaku (pieszy, rowerowy, wodny, kajakowy) lub oznaczeniem w terenie np. kolorem szlaku. Każdy zarejestrowany obiekt na szlaku powinien zostać zakodowany w pliku przynajmniej: nazwą (własną o ile taką posiada), typem obiektu np. tablica informacyjna, głaz narzutowy, krzyż przydrożny itd., informacją czy dany obiekt jest zabytkowy, czy nie oraz współrzędnymi geograficznymi. W przypadku szlaków pieszych i rowerowych należy zarejestrować wszelkie obiekty infrastruktury turystycznej i usługowej znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie szlaku oraz w pasie do 50 m od niego. W przypadku szlaków wodnych i kajakowych należy zarejestrować wszystkie obiekty znajdujące się na obszarze akwenu wodnego, przez który prowadzi trasa szlaku, zarówno na wodzie jak i na brzegu 50 m od linii brzegowej. Typy obiektów, które należy zarejestrować w przypadku rejestracji obiektów związanych ze szlakami rowerowymi i pieszymi to: obiekty noclegowe (hotele, motele, schroniska, campingi, gospodarstwa agroturystyczne) pola namiotowe, miejsca biwakowe, wiaty i inne miejsca rekreacyjne, obiekty sakralne (kościoły, kapliczki) zarówno zabytkowe jak i współczesne zamki, ruiny i grodziska, skanseny i izby pamięci, turystyczne tablice informacyjne, dworce i przystanki PKP, PKS, punkty informacji turystycznej, rezerwaty (wejścia, granice). Typy obiektów które należy zarejestrować w przypadku rejestracji obiektów związanych ze szlakami wodnymi to: mosty i kładki dla pieszych, pomosty, zapory, śluzy, zastawki, slipy, mariny i przystanie, brody, plaże strzeżone, plaże niestrzeżone i dogodne zejścia do wody, obiekty nawigacyjne (boje, tablice kilometrowe). Wyniki przeprowadzonej inwentaryzacji Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w postaci wizualizacji pomiarów szlaków i punktów - obiektów na mapach o charakterze topograficznym w skali 1 : 50 000, w formie plików jpg. Przez mapy o charakterze topograficznym Zamawiający rozumie mapy dostosowane poziomem szczegółowości do skali 1 : 50 000 i zawierające obraz rzeźby terenu w formie poziomic, sieć drogową zawierającą dukty leśne oraz obszary leśne z naniesionymi liniami i numerami oddziałów leśnych Lasów Państwowych.
- Każdy z parków na mapie powinien zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ
1.2. Wymagania dodatkowe:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku;
- W czasie powstawania map Zamawiający wymaga by Wykonawca odbył co najmniej 6 spotkań z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego. Każda z wizyt związana będzie z omówieniem działań dotyczących jednego z 6 parków krajobrazowych;
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte;
- Transport i dostarczenie map do miejsca ich insertowania, o którym mowa w ust. V niniejszego Rozdziału. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.
2. Opracowanie, skład i wydruk map ściennych w nakładzie 2.500 sztuk, zawierających na awersie mapę województwa zachodniopomorskiego, zaś na rewersie indywidualne mapy wszystkich 6 parków krajobrazowych: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy.
2.1. Wymagane minimalne parametry:
- Format mapy: B1 brutto
- Skala mapy ok. 1 : 325 000
- Druk offsetowy dwustronny w kolorystyce CMYK (4+4), na papierze kredowym, matowym o gramaturze przynajmniej 135 gr/m2, pokryty lakierem dyspersyjnym
- Mapa województwa (awers) musi zawierać formy ochrony przyrody wymienione w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013r., poz. 627 j.t. z późn. zm.), tj.: parki krajobrazowe, parki narodowe, obszary Natura 2000, obszary chronionego krajobrazu, zespoły przyrodniczo-krajobrazowe, stanowiska dokumentacyjne, użytki ekologiczne, rezerwaty przyrody w postaci obszarów lub punktów
- Rewers mapy powinien zawierać 6 indywidualnych map parków krajobrazowych: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy, w skali dostosowanej do kompozycji całości mapy. Do każdej z tych map Wykonawca opracuje teksty dotyczące walorów przyrodniczych i turystycznych poszczególnych Parków Krajobrazowych, które zostaną umieszczone w publikacji
- Mapa po obu stronach powinna zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ
2.2. Wymagania dodatkowe:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny merytorycznej kartograficznej oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku
- Dostarczenie 500 sztuk do siedziby Zamawiającego
- Dostarczenie 2.000 sztuk z rurkami do placówek oświatowych, na terenie województwa zachodniopomorskiego (jako element pakietów edukacyjnych opisanych w ust. IV niniejszego Rozdziału). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.
- 2.000 sztuk map musi zostać oprawionych w rurki plastikowe o średnicy ok. 15mm z zawieszkami
- 500 sztuk map pozostanie bez rurek
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte
3. Opracowanie, skład i wydruk kompletów ekoedukacyjnych w ilości 5.000 sztuk.
3.1. Wymagane minimalne parametry:
- Kartonowe etui o gramaturze kartonu 270 – 300 gr/m2 z nadrukiem w kolorystyce CMYK (4+4). Projekt graficzny kartonowego etui musi uzyskać akceptację Zamawiającego. Rozmiar etui dopasowany do formatu złożonych map
- Każdy komplet musi zawierać 6 indywidualnych map każdego z parków: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy, w skalach od 1:40 000 do 1:60 000
- Format mapy: B2 brutto
- Falcowanie do formatu 11,2 x 24 cm
- Mapy drukowane na papierze kredowym, matowym o gramaturze przynajmniej 100 gr/m2,
- Druk offsetowy w kolorystyce CMYK (4+4)
- Awers każdej z map kompletu zawierać ma zaznaczone powierzchnie każdego z parków krajobrazowych, jak również treść sytuacyjną: hydrografię, pokrycie terenu, rzeźbę terenu, sieć komunikacyjną, sieć osadniczą, nazewnictwo, siatkę kartograficzną. Mapa musi uwzględniać: granice obszarów chronionych z wyszczególnieniem granic parków krajobrazowych, granice otuliny parków krajobrazowych, obszary Natura 2000, szlaki piesze, rowerowe, szlaki turystyczne wodne, sieć hydrologiczną, osadniczą, komunikacyjną, pokrycie terenu, legendę, skalę jak również loga i tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- Rewers każdej z map kompletu ma zawierać treść tematyczną dotyczącą danego parku krajobrazowego w języku polskim, niemieckim i angielskim, uzupełniony zdjęciami (minimum 10 dla każdego z parków) lub rysunkami; opis dla danego parku krajobrazowego ma zawierać treści związane z lokalnymi warunkami przyrodniczymi, krajobrazowymi, turystycznymi i historycznymi; opis i zdjęcia opracowane przez eksperta znającego lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne
- Każda z map powinna zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ
- W opracowaniu merytorycznym mapy będzie uczestniczyć osoba - ekspert znający lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne
- Treść rewersu mapy dostosowana do różnych grup odbiorców, w tym młodzieży
- Każda z map powinna zawierać wkomponowane loga oraz tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
3.2. Wymagania dodatkowe:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny merytorycznej kartograficznej oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte
- Dostarczenie 2.000 kompletów do siedziby Zamawiającego
- Dostarczenie 3.000 kompletów do wskazanych przez Zamawiającego placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim (jako element pakietów edukacyjnych opisanych w ust. IV niniejszego Rozdziału). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.
4. Opracowanie i wydanie pakietów edukacyjnych w ilości 1.000 sztuk.
4.1. Wymagane minimalne parametry:
- Pakiet składający się z 3 kompletów ekoedukacyjnych (18 map) – opis jak w ust. III niniejszego Rozdziału
- Pakiet składający się z 2 map ściennych z rurkami plastikowymi o średnicy 15mm – opis jak w ust. II niniejszego Rozdziału
- List intencyjny kierowany do odbiorców o treści skonsultowanej z Zamawiającym, nie dłuższy niż 1 strona formatu A4, wskazująca na przeznaczenie pakietów
- Kartonowe etui dopasowane do wielkości pakietu o gramaturze ok. 270 – 300 gr/m2 z nadrukiem jednokolorowym, obejmującym powierzchnię nie większą niż 50% etui, zawierającym wkomponowane loga oraz tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
4.2. Wymagania dodatkowe:
- Dostarczenie 1.000 kompletów do wskazanych przez Zamawiającego placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim – patrz ust. II i III. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu potwierdzenie nadania przesyłek.
5. Prowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej
5.1 Wymogi dla kampanii w prasie - dzienniku regionalnym:
- Insert – dystrybucja mapy o której mowa w ust. I niniejszego Rozdziału, jako dodatku do dziennika regionalnego o zasięgu obejmującym województwo zachodniopomorskie, wydania magazynowego - weekendowego w nakładzie przynajmniej 150.000 egzemplarzy w 3 cotygodniowych emisjach
- Akcja informacyjno-promocyjna, związana z dystrybucją map uwzględniająca:
- opracowanie i trzy emisje reklamy o powierzchni 15 cm2 na pierwszej stronie wydania magazynowego - weekendowego gazety z mapą
- opracowanie i trzy emisje reklamy o powierzchni 15 cm2 na trzeciej stronie wewnętrznej wydania codziennego gazety w tygodniu poprzedzającym emisję gazety z mapą
- opracowanie i zamieszczenie 8 artykułów tematycznych o objętości 1/4 strony na trzeciej stronie wewnętrznej wydania codziennego dziennika regionalnego o zasięgu obejmującym województwo zachodniopomorskie. Artykuły muszą być opracowane z udziałem eksperta znającego lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne i uzyskać akceptację Zamawiającego. Tematyka artykułów związana z:
- Celami i założeniami projektu
- Szczecińskim Parkiem Krajobrazowym
- Parkiem Krajobrazowym Dolina Dolnej Odry
- Cedyńskim Parkiem Krajobrazowym
- Parkiem Krajobrazowym Ujście Warty
- Drawskim Parkiem Krajobrazowym
- Ińskim Parkiem Krajobrazowym
- Podsumowaniem projektu w formie wywiadów np. z Marszałkiem Województwa Zachodniopomorskiego
Mapy z niesprzedanych gazet mają zostać zwrócone do siedziby Zamawiającego.
- Kampania informacyjna w mediach elektronicznych, na stronie internetowej lokalnego dziennika – dystrybutora map oraz na stronie portalu internetowego o zasięgu ogólnopolskim, która uwzględniać będzie:
- umieszczenie baneru reklamowego na stronie głównej portalu dziennika -dystrybutora, w dniu poprzedzającym i w dniu emisji map w dzienniku
- zamieszczenie w serwisie informacyjnym dziennika artykułów i map, związanych z akcją oraz odnośnika przekierowującego użytkownika do strony ZPKWZ
- kampania reklamowa na portalu ogólnotematycznym, mającym ponad 1 mln realnych użytkowników miesięcznie (strona główna), skierowana do użytkowników z województwa zachodniopomorskiego
- Kampania informacyjna w mediach:
- kampania reklamowa w telewizji regionalnej, obejmującej zasięgiem województwo zachodniopomorskie, polegająca na przygotowaniu i emisji 3 spotów reklamowych, informujących o dystrybucji mapy w lokalnym dzienniku, jak również informacja o zbliżającej się konferencji podsumowującej projekt; czas trwania spotu nie krótszy niż 20 sekund, a jego prezentacja musi mieć miejsce w dzień poprzedzający dystrybucję map – łącznie 3 cykle emisji (łącznie 9 odtworzeń spotu) w czasie antenowym przed i po głównym wydaniu popołudniowego programu informacyjnego
- przygotowanie i odtworzenie spotów radiowych w lokalnej rozgłośni, obejmującej zasięgiem województwo zachodniopomorskie, informujących o dystrybucji mapy w lokalnym dzienniku, jak również informacja o zbliżającej się konferencji podsumowującej projekt. Długość spotu musi wynosić nie mniej niż 15 sekund w 3 cyklach w przeddzień dystrybucji mapy. Ilość odtworzeń 30 (3 cykle x 10 emisji w ciągu dnia) w paśmie miedzy godziną 6 – 21.
6. Opracowanie i przygotowanie programu edukacyjnego:
Program edukacji ekologicznej, dotyczący poszczególnych Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego: Szczeciński Park Krajobrazowy Puszcza Bukowa, Park Krajobrazowy Doliny Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujścia Warty, Drawski Park Krajobrazowy i Iński Park Krajobrazowy(zwanego dalej Programem edukacji).
6.1. Wymogi dla Programu Edukacji:
- Program edukacji musi zawierać po 6 przykładowych scenariuszy zajęć dla każdej grupy wiekowej, zgodnej z poziomami edukacji: przedszkolnej, szkolnej – szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia.
- Program edukacji musi zawierać katalog pomocy dydaktycznych, potrzebnych do przeprowadzenia działań edukacyjnych na obszarze Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego.
- Podstawą sporządzenia Programu Edukacji są:
- Przewodniki metodyczne prowadzenia edukacji ekologicznej
- Program edukacji musi być zgodny z podstawą programową przedmiotów przyrodniczych, obowiązującą w placówkach edukacyjnych wszystkich szczebli na terenie RP
- Program Edukacji musi spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
- Program Edukacyjny musi obejmować wszystkie grupy wiekowe (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia)
- Program edukacyjny musi uwzględniać potrzeby grup jak i indywidualne
- Program edukacyjny powinien być skonstruowany wedle poniższego wzoru:
- Wstęp
- Informacja o programie
- Cele programu ogólne
- Obszary edukacji uwzględnione w programie
- Treści programu
- Metody osiągania celów
- Formy aktywności
- Środki dydaktyczne
- Metody diagnozy osiągnięć
- Ewaluacja programu
- Przykładowe zajęcia tematyczne wg obszarów możliwe do przeprowadzenia
- Bibliografia
6.2. Wymagania dodatkowe
- Program Edukacyjny opracowany będzie w ramach ścisłej koordynacji z Zespołem Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Program Edukacyjny musi być możliwy do zrealizowania na odpowiednich obszarach Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Program Edukacyjny musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego
- Końcową wersję programu edukacji opracować należy w języku polskim łącznie z krótkim streszczeniem dla strony internetowej, które będą oddane Zleceniodawcy w 2 egzemplarzach w wersji cyfrowej (płyta CD/DVD)
- Dokumentację zapisaną na nośniku cyfrowym - płycie CD lub DVD, należy dostarczyć w trwałych opakowaniach (indywidualnych, standardowych pudełkach), opisanych w sposób trwały na froncie opakowania oraz bezpośrednio na płycie, podając nazwę i datę nagrania. Pliki tekstowe i tabele należy zapisać w dwóch formatach, tj.: Microsoft Word 97-2003 oraz edytowalnym Adobe PDF
- W opracowaniu programu edukacyjnego będzie uczestniczył ekspert spełniający następujące wymagania: specjalista z dziedziny edukacji ekologicznej, posiadającym wykształcenie kierunkowe pedagogiczne lub przyrodnicze, z doświadczeniem zawodowym minimum 10 lat. Zamawiający nie będzie weryfikował doświadczenia i wiedzy eksperta na etapie składania ofert. Posiadanie takiej osoby przez Wykonawcę zostanie zapewnione poprzez złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
7. Warsztaty informacyjno- edukacyjne:
7.1. Wymagane minimalne parametry:
- Organizacja 5 warsztatów informacyjno – edukacyjnych dla grupy 40 osób, realizowane w każdym z Parków Krajobrazowych (spotkanie łączone dla Cedyńskiego Parku Krajobrazowego oraz Parku Krajobrazowego Ujście Warty), uwzględniające:
- znalezienie i wynajęcie miejsc na 5 spotkań o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym, w godzinach 09:00 – 15:30. Proponowane sale powinny być zlokalizowane w miejscach z dostępem do głównych dróg krajowych oraz z dostępem do miejsc parkingowych. Wymagane wyposażenie sal: rzutnik multimedialny współpracujący z komputerem, komputer umożliwiający prowadzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point i ekran, stół prezydialny dla prowadzących i moderatora spotkania oraz krzesła w ilości umożliwiającej swobodne posadzenie 45 uczestników warsztatów, które będą ustawione w układzie teatralnym bądź szkolnym. Sala musi mieć również możliwość rozstawienia stołów dla potrzeb cateringu. Sale musza mieć dostęp do toalety bez wychodzenia z budynku
- zapewnienie w czasie spotkań uczestnictwa osoby pełniącej funkcję moderatora, który opracuje plan spotkania, tematykę spotkania i tematykę części warsztatowej. Moderator musi posiadać co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu paneli dyskusyjnych, moderowaniu dyskusji; musi posiadać wiedzę merytoryczną w zakresie będącym przedmiotem warsztatów, z uwzględnieniem specyfiki parków krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Zamawiający nie będzie weryfikował doświadczenia i wiedzy moderatora na etapie składania ofert. Posiadanie takiej osoby przez Wykonawcę zostanie zapewnione poprzez złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- Każdy warsztat składać się musi z 3 części. W pierwszej części teoretycznej prowadzący przybliży założenia całego projektu na danym obszarze oraz walory przyrodnicze, krajobrazowe i historyczne dla każdego z parków. Walory będą prezentowane również jako możliwości ich wykorzystania dla rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Druga część każdego spotkania będzie prowadzona w formie warsztatu, w trakcie którego uczestnicy będą pracować w grupach nie większych niż 10 osób nad pomysłami, które będzie można wprowadzić w życie i które będą wpływać na większa atrakcyjność ich regionu, promocję i dostępność turystyczną. Ostatnia cześć każdego warsztatu będzie poświęcona dyskusji nad pomysłami i podsumowaniem całości. Dla każdego warsztatu przygotowany będzie scenariusz, który musi uzyskać akceptację Zamawiającego. Moderator spotkania zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia wśród uczestników ankiet oceny merytorycznej działań o charakterze podnoszenia świadomości ekologicznej, jak również do obliczenia oceny jakości merytorycznej warsztatów. Liczba ankiet musi odpowiadać liczbie osób biorących udział w warsztatach. Ankiety oraz obliczenia muszą być zgodne ze wzorem znajdującym się w Przewodniku po wskaźnikach, stanowiącym załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1. i uzgodnione z Zamawiającym
- Po każdym warsztacie sporządzone zostanie sprawozdanie, które będzie zawierać listę obecności uczestników, zgodną z listą wskaźników w Przewodniku po wskaźnikach - Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1., informacje o przebiegu spotkania oraz zestawienie wypracowanych przez grupę pomysłów. Każde spotkanie będzie udokumentowane minimum 20 zdjęciami. Dane na liście obecności uczestników nie mogą naruszać ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1182 j.t. z późn. zm.). Całość sprawozdania będzie możliwa do złożenia w formie elektronicznej
- przygotowanie treści i wzorów graficznych oraz wysłanie zaproszeń indywidualnych wraz z kartą zgłoszeniową drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru nie później niż 14 dni przed terminem każdego z warsztatów do podmiotów. Przed wysłaniem zaproszeń Wykonawca przedstawi zaproszenia Zamawiającemu. Zaproszenie dodatkowo musi posiadać właściwą mapkę dojazdu oraz agendę spotkania. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania potwierdzeń udziału w każdym z warsztatów w postaci wypełnionych kart zgłoszeniowych, które w postaci wydrukowanej przekaże Zamawiającemu. Na zaproszeniach oraz kartach zgłoszeniowych muszą znaleźć się loga, jak również tytuł projektu, zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi, dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- zapewnienie cateringu kawowego podczas każdego z warsztatów, w czasie ich rozpoczęcia i podczas przerwy kawowej (dwa podania). Minimalny zakres cateringu kawowego powinien zawierać kawę z ekspresu ciśnieniowego lub ekspresu przelewowego w ilości 200 ml/osobę oraz herbatę w saszetkach do samodzielnego zaparzenia, minimum w 3 rodzajach (czarna, zielona, owocowa) wraz z wrzątkiem, dozowanym z warnika, w ilości 200 ml/osobę, cukier – bez ograniczeń, plasterki cytryny - bez ograniczeń, mleko o zawartości tłuszczu 2% - bez ograniczeń oraz kruche ciastka typu herbatniki w ilości 100 g/osobę
- zapewnienie cateringu w postaci ciepłego posiłku obiadowego w formie drugiego dania. Posiłek powinien być urozmaicony, o wysokiej wartości odżywczej - przynajmniej 500 kcal. Ciepły posiłek powinien składać się dla każdej z osób z porcji mięsa lub ryby o gramaturze nie mniejszej niż 100 g, dodatków skrobiowych (do wyboru Wykonawcy: ziemniaki, ryż, kasza lub makaron), o gramaturze nie mniejszej niż 200 g, oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g. Wykonawca powinien również zapewnić menu wegetariańskie. Liczba porcji wegetariańskich nie przekroczy więcej niż 20% wszystkich porcji i będzie przekazana w przypadku zapotrzebowania na 2 dni przed terminem warsztatów. Posiłek wegetariański powinien składać się dla każdej z osób z porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej niż 300 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g. Posiłki będą dostarczone w formie gwarantującej utrzymanie temperatury równej lub wyższej niż 50°C,wraz z serwetkami i kompletem jednorazowych sztućców oraz jednorazowych naczyń. W trakcie posiłku Wykonawca zagwarantuje podanie napojów: woda gazowana/niegazowana - 0,3 l/osobę, soki owocowe: pomarańczowy, jabłkowy, porzeczkowy - 0,3 l/osobę. W ramach zamówienia Wykonawca przygotuje i dostarczy posiłki o wyznaczonej godzinie do miejsca odbywającego się warsztatu. Zamawiający zastrzega sobie prawo określenia na 2 dni przed terminem warsztatów dokładnej liczby uczestników, nie mniejszej jednak niż 30 osób i nie większej niż 40 osób. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za liczbę faktycznie zamówionych posiłków
- produkcja i dystrybucja materiałów konferencyjnych w liczbie 50 sztuk.
W skład materiałów konferencyjnych wchodzą:
- teczka kartonowa na dokumenty formatu A4, o gramaturze kartonu 300 – 350 gr/m2, zamykana na gumkę wzdłuż długiego boku, klejone klapki, wierzch foliowany matowo, maksymalna grubość teczki wypełnionej - 40mm, na teczce konieczny tytuł projektu wraz z wszystkimi logami, zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- notes w formacie A5 o objętości minimum 70 kartek w kratkę klejonych wzdłuż krótszego brzegu, o gramaturze 80 gr/m2. Każda z kartek z nadrukiem tytułu projektu oraz logami zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- ołówek wykonany z żywicy syntetycznej, o trwałym nie łamiącym się rysiku, zakończony miękką gumką do ścierania, naostrzony, o miękkości rysika HB. Powierzchnia ołówka zadrukowana logami zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- wydrukowana agenda spotkania;
- Organizacja dwudniowej konferencji wraz z sesją terenową, podsumowującą projekt, dla grupy 200 uczestników, uwzgledniająca:
- znalezienie i wynajęcie sali konferencyjnej w Szczecinie, w kompleksie konferencyjno – hotelowym z zapleczem noclegowo – restauracyjnym, w którym odbywać się będzie konferencja, jak również będą nocować zaproszeni goście (w jednym budynku),
- zapewnienie zakwaterowania na jedną dobę wraz ze śniadaniem w pokojach kompleksu konferencyjno - hotelowego posiadającym przyznaną kategorię co najmniej 3 gwiazdek dla 100 osób (80 osób w pokojach 2 osobowych z dwoma osobnymi łóżkami, 20 osób w pokojach 1 osobowych). Wykonawca otrzyma informację dotyczącą ostatecznej ilości uczestników korzystających z miejsc noclegowych najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem konferencji i poda ją Wykonawcy, jednakże ilość osób nie będzie większa niż 100 osób i nie będzie mniejsza niż 80 osób
- Wykonawca zobligowany jest do zapewnienia klimatyzowanej sali konferencyjnej o powierzchni co najmniej 250 m2, dla 200 uczestników, wyposażonej w ekran, laptop, wskaźnik laserowy, rzutnik multimedialny kompatybilny z laptopem wyposażonym w podstawowe oprogramowanie biurowe wraz z programem do odtwarzania prezentacji multimedialnych oraz system nagłośnienia. Sala powinna posiadać zaplecze sanitarne, w tym toalety w najbliższym sąsiedztwie (do 50 m). W sali musi znajdować się wystarczająca ilość krzeseł w ustawieniu teatralnym oraz stół prezydialny z miejscami do siedzenia dla co najmniej 3 prelegentów oraz mównica
- sala konferencyjna wraz z obsługą będzie udostępniana od 9.00 – 17.00 w dniu rozpoczęcia konferencji wskazanym przez Zamawiającego
- Wykonawca oznakuje wejście do obiektu konferencyjno-hotelowego i do sali konferencyjnej materiałami informacyjno – reklamowymi w postaci: banneru informacyjnego oraz plakatów zawierających tytuł projektu, agendę spotkania oraz loga, zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- Wykonawca zobowiązany jest do graficznego przygotowania oraz wysyłki zaproszeń wraz z agendą spotkania oraz krótkim opisem projektu, w terminie 20 dni przed wyznaczonym terminem konferencji, za pośrednictwem operatora pocztowego (list priorytetowy), do minimum 250 osób, jednostek administracyjnych i instytucji spełniających profil uczestnika konferencji, zaakceptowanych przez Zamawiającego, oraz pocztą elektroniczną do minimum 100 adresatów
- za rejestrację odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapewni udział w konferencji 200 osób. O uczestnictwie w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń
- Wykonawca zapewni co najmniej 2 osoby do rejestracji uczestników w trakcie konferencji. Do zakresu prac rejestracji należy: powitanie, rejestracja uczestników poprzez zdobycie podpisów na liście uczestników, rozdanie identyfikatorów, dystrybucja materiałów promocyjnych za pokwitowaniem odbioru na liście, zgodnej z listą wskaźników w Przewodniku po wskaźnikach - Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1., udzielanie uczestnikom wszelkich informacji organizacyjnych, dokumentacja fotograficzna ze spotkania minimum po 50 zdjęć z obydwóch dni konferencji. Wykonawca zabezpieczy, każdego uczestnika w indywidualny identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą instytucji ze sztywnej przezroczystej folii z klipsem i agrafką, o wymiarze 90 x 55mm
- Wykonawca sporządzi sprawozdanie z konferencji, zawierające listy zgodnie z punktem wyżej, syntezę przebiegu konferencji i dokumentację zdjęciową, dopuszcza się możliwość dostarczenia zdjęć w formie elektronicznej
- wynajęcie tłumacza języka niemieckiego na czas trwania sesji konferencyjnej, jak również podczas uroczystej kolacji oraz podczas sesji terenowej (tłumaczenie konsekutywne i tłumaczenie symultaniczne),
- zapewnienie systemu tłumaczenia symultanicznego
- zabezpieczenie posiłków podczas trwania konferencji dla wszystkich uczestników (200 osób) :
- trzy podania cateringu kawowego, składającego się z kawy z ekspresu ciśnieniowego lub ekspresu przelewowego w ilości 200 ml/osobę oraz herbaty w saszetkach minimum w 3 rodzajach (czarna, zielona, owocowa) wraz z wrzątkiem dozowanym z warniku, w ilości 200 ml/osobę, cukier – bez ograniczeń, plasterki cytryny - bez ograniczeń, mleko o zawartości tłuszczu 2% - bez ograniczeń oraz kruche ciastka typu herbatniki w ilości 100 g/osobę. Godziny podania cateringu kawowego zostaną wskazane przez Zamawiającego
- obiad w formie stołu szwedzkiego wraz z obsługą kelnerską, na zastawie stołowej niejednorazowej, w skład którego wejdą: dwa rodzaje zup o objętości minimum 0,25 l/osobę, dwa rodzaje drugiego dania w postaci porcji mięsa lub porcji ryby o gramaturze minimum 150 g/ osobę wraz z dodatkami skrobiowymi takimi jak: ziemniaki, ryż, kasza, o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz sałatki, surówki lub warzywa gotowane, o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz deser w postaci ciasta o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz napoju gorącego w postaci kawy lub herbaty (200 ml/ osobę) wraz z dodatkami bez ograniczeń (cukier, mleko, cytryna) oraz napoje zimne, takie jak woda mineralna gazowana/niegazowana 0,3 l/osobę, soki owocowe: pomarańczowy i jabłkowy 0,3 l/osobę
- uroczysta kolacja-bankiet z konsumpcją zasiadaną i obsługą kelnerską, w skład której wejdą: 5 przekąsek ciepłych, zarówno mięsnych jak i jarskich, o łącznej gramaturze nie mniejszej niż 400 g/ osobę oraz 5 przekąsek zimnych zarówno mięsnych jak i jarskich, o łącznej gramaturze nie mniejszej niż 400 g/ osobę oraz napoju gorącego w postaci kawy lub herbaty (200 ml/ osobę) wraz z dodatkami bez ograniczeń (cukier, mleko, cytryna)
- produkcja i dystrybucja materiałów konferencyjnych w liczbie 300 sztuk. W skład materiałów konferencyjnych wejdą:
- długopis aluminiowy Cosmo, lub równoważny długopis aluminiowy o wymiarach: 130-150 mm x Ø 8-12 mm, na wkłady wymienne, posiadający klips, obrączkę lub dwie oraz okuwkę i mechanizm przyciskowy w celu odblokowania wkładu, wkład piszący o długości pisania min. 2500m, w kolorze niebieskim lub czarnym, średnica kulki wkładu 0,7-0,8mm; kolor długopisu: zielony, z logotypami, zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi, dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm w postaci nadruku lub graweru
- notes w postaci koło-zeszytu o formacie A5, wykonany z surowców wtórnych, bindowanie spiralne z lewej strony notesu, o objętości minimum 70 kartek o gramaturze 80 gr/m2. Okładka w kolorze naturalnym: brąz z elementami zielonymi zawierająca w postaci nadruku tytuł projektu oraz loga zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
- teczka z polipropylenu w kolorze zielonym, z rączką o szerokości 33,5 cm i wysokości 24,5 cm oraz grubości 3 cm, zamykana na zatrzask
- kubek turystyczny składany, sylikonowy, odporny na niskie i wysokie temperatury o objętości 200 ml i wadze 45g, w kolorze zielonym
Niewykorzystane materiały zostaną zwrócone Zamawiającemu po zakończonej konferencji nie później niż przed podpisaniem protokołu odbioru
- Wykonawca spotkania zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia wśród uczestników ankiet oceny merytorycznej działań o charakterze podnoszenia świadomości ekologicznej, jak również do obliczenia oceny jakości merytorycznej konferencji. Liczba ankiet musi odpowiadać liczbie osób biorących udział w konferencji. Ankiety oraz obliczenia muszą być zgodnie ze wzorem znajdującym się w Przewodniku po wskaźnikach stanowiącym Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1. i uzgodnione z Zamawiającym
- organizacja sesji terenowej dla grupy 80 osób do Szczecińskiego Parku Krajobrazowego uwzgledniająca: transport uczestników, ciepły posiłek
- przewóz uczestników sesji terenowej odbędzie się w godzinach wskazanych przez Zamawiającego, na trasie o łącznej długości nie przekraczającej 150 km w obie strony. Dokładny przebieg trasy zostanie wskazany przez Zamawiającego nie później niż 7 dni przed konferencją. Część tras będzie przebiegała drogami nieutwardzonymi. Pojazdy do przewozu uczestników muszą być w stanie technicznym spełniającym warunki dopuszczenia do ruchu drogowego, zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r., poz. 951 j.t. z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 grudnia 2013r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r., poz. 1720)
- ciepły posiłek zostanie zaserwowany w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (w miejscu odbywającej się sesji terenowej). Ciepły posiłek składał się będzie z: dwóch rodzajów zup (gulaszowa, żurek) o objętości minimum 0,5 l/osobę, serwowanych z pieczywem w ilości 100g/osobę. Posiłek musi zostać zaserwowany na naczyniach jednorazowych. Wykonawca zagwarantuje jednorazowe sztućce i kubeczki oraz serwetki, w ilości zabezpieczającej poczęstunek wszystkim uczestnikom sesji terenowej. Po posiłku Wykonawca zapewni napoje ciepłe – kawa i herbata o objętości 0,25 l/osobę oraz napoje zimne – woda mineralna gazowana/niegazowana, soki owocowe (pomarańczowy, jabłkowy) w objętości 0,25 l/osobę. Wykonawca zabezpieczy sprzątanie i wywóz śmieci po spotkaniu terenowym.
- Bardzo proszę o przesłanie odpowiedzi do dnia 06.03.2015r. na nr faxu: 91 48 17 121 lub na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegółowych informacji udziela Pani Karolina Bloom, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Wycena powinna zawierać nazwę każdej z części zadania (pkt. 1 – 7) wraz z wartością netto i brutto oraz całkowitą wartość netto i brutto przedmiotu zamówienia.
5.Niniejsze szacowanie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego i nie jest zaproszeniem do podpisania umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego w
sprawie przedmiotowego zamówienia, ani nie jest ogłoszeniem o zamówieniu w rozumieniu przepisów ustawy PZP, w szczególności w trybie dialogu konkurencyjnego.
„Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego |
|
Budowa, poprawa i promocja infrastruktury turystycznej w 6 Parkach Krajobrazowych woj. zachodniopomorskiego w
celu upowszechnienia wiedzy i wspierania zachowań proekologicznych - Etap I. – nr decyzji UDA-RPZP.04.05.01-32-001/14-00 |