Szczecin, dnia 24 lutego 2015 roku

Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego
ul. Teofila Starzyńskiego 3-4
70-506 Szczecin

 

UPRZEJMIE PROSI O SZACUKOWĄ WYCENĘ PONIŻSZEGO ZAMÓWIENIA:

  1. Przedmiotem wyceny są:

Działania informacyjno-edukacyjne, obejmujące:

1.    Opracowanie, skład i wydruk 3 map dwustronnych, zawierających granice 6 parków krajobrazowych, 2 parki na każdej mapie po jednej na awersie i na rewersie, zgrupowane w pary: Szczeciński Park Krajobrazowy + Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy + Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy + Iński Park Krajobrazowy, w nakładzie 50.000 sztuk każda; łącznie 150.000 sztuk.

 

1.1.    Wymagane minimalne parametry:

  1. Mapa papierowa, składana falcowana do formatu ok. 11,2 x 24 cm
  2. Format: B2 brutto
  3. Skala mapy od 1 : 40 000 do 1 : 60 000 w zależności od obszaru parku
  4. Druk offsetowy w kolorystyce CMYK (4+4) na papierze kredowym matowym o gramaturze przynajmniej 100 gr/m2
  5. Mapa musi być posiadać trójjęzyczną (polski/niemiecki/angielski) okładkę i legendę
    1. Mapa musi uwzględniać: granice obszarów chronionych z wyszczególnieniem granic parków krajobrazowych, granice otuliny parków krajobrazowych, obszary Natura 2000, szlaki piesze, rowerowe, szlaki turystyczne wodne, sieć hydrologiczną, osadniczą, komunikacyjną, pokrycie terenu, legendę, skalę jak również loga i tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ (http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm)

 

  1. Dla Drawskiego Parku Krajobrazowego zostanie przygotowana mapowa wersja uwzgledniająca strefy łodzi motorowych
  2. Wszystkie szlaki turystyczne piesze, rowerowe i wodne, w tym kajakowe znajdujące się na terenie Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego muszą zostać poddane inwentaryzacji terenowej. Inwentaryzacja szlaków powinna być dokonana przy pomocy urządzeń GPS. Łączna długość szlaków powinna wynieść: w przypadku szlaków pieszych do 350 km, w przypadku szlaków rowerowych do 400 km, w przypadku szlaków wodnych do 280 km. Rejestracja przebiegu śladu szlaków pieszych, rowerowych i wodnych powinna być dokonana z pomiarem GPS w interwale nie większym niż 10 m, a w przypadku obiektów - w miejscu położenia obiektu. Zarejestrowane ślady i punkty powinny być oczyszczone z błędów, poprawione i scalone, a następnie zapisane w trzech formatach w układzie współrzędnych WGS 84: GPS eXchange Format (gpx), Google Earth (kml), ESRI shapefile (shp). Każdy zarejestrowany ślad szlaku powinien zostać zapisany jako obiekt liniowy, a zarejestrowany obiekt - jako obiekt punktowy. Każdy zarejestrowany ślad szlaku powinien zostać zakodowany w pliku przynajmniej: nazwą, typem szlaku (pieszy, rowerowy, wodny, kajakowy) lub oznaczeniem w terenie np. kolorem szlaku. Każdy zarejestrowany obiekt na szlaku powinien zostać  zakodowany w pliku przynajmniej: nazwą (własną o ile taką posiada), typem obiektu np. tablica informacyjna, głaz narzutowy, krzyż przydrożny itd., informacją czy dany obiekt jest zabytkowy, czy nie oraz współrzędnymi geograficznymi. W przypadku szlaków pieszych i rowerowych należy zarejestrować  wszelkie obiekty infrastruktury turystycznej i usługowej znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie szlaku oraz w pasie do 50 m od niego. W przypadku szlaków wodnych i kajakowych należy zarejestrować wszystkie obiekty znajdujące się na obszarze akwenu wodnego, przez który prowadzi trasa szlaku, zarówno na wodzie jak i na brzegu 50 m od linii brzegowej. Typy obiektów, które należy zarejestrować w przypadku rejestracji obiektów związanych ze szlakami rowerowymi i pieszymi to: obiekty noclegowe (hotele, motele, schroniska, campingi, gospodarstwa agroturystyczne) pola namiotowe, miejsca biwakowe, wiaty i inne miejsca rekreacyjne, obiekty sakralne (kościoły, kapliczki) zarówno zabytkowe jak i współczesne zamki, ruiny i grodziska, skanseny i izby pamięci, turystyczne tablice informacyjne, dworce i przystanki PKP, PKS, punkty informacji turystycznej, rezerwaty (wejścia, granice). Typy obiektów które należy zarejestrować w przypadku rejestracji obiektów związanych ze szlakami wodnymi to: mosty i kładki dla pieszych, pomosty, zapory, śluzy, zastawki, slipy, mariny i przystanie, brody, plaże strzeżone, plaże niestrzeżone i dogodne zejścia do wody, obiekty nawigacyjne (boje, tablice kilometrowe). Wyniki przeprowadzonej inwentaryzacji Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w postaci wizualizacji pomiarów szlaków i punktów - obiektów na mapach o charakterze topograficznym w skali 1 : 50 000, w formie plików jpg. Przez mapy o charakterze topograficznym Zamawiający rozumie mapy dostosowane poziomem szczegółowości do skali 1 : 50 000 i  zawierające obraz rzeźby terenu w formie poziomic, sieć drogową zawierającą dukty leśne oraz obszary leśne z naniesionymi liniami i numerami oddziałów leśnych Lasów Państwowych.
  3. Każdy z parków na mapie powinien zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ

 

 

1.2.    Wymagania dodatkowe:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku;
  2. W czasie powstawania map Zamawiający wymaga by Wykonawca odbył co najmniej 6 spotkań z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego. Każda z wizyt związana będzie z omówieniem działań dotyczących jednego z 6 parków krajobrazowych;
  3. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte;
  4. Transport  i dostarczenie map do miejsca ich insertowania, o którym mowa  w ust. V niniejszego Rozdziału. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.

 

2.    Opracowanie, skład i wydruk map ściennych w nakładzie 2.500 sztuk, zawierających na awersie mapę województwa zachodniopomorskiego, zaś na rewersie indywidualne mapy wszystkich 6 parków krajobrazowych: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy.

 

2.1.    Wymagane minimalne parametry:

  1. Format mapy: B1 brutto
  2. Skala mapy ok. 1 : 325 000
  3. Druk offsetowy dwustronny w kolorystyce CMYK (4+4), na papierze kredowym, matowym o gramaturze przynajmniej 135 gr/m2, pokryty lakierem dyspersyjnym
  4. Mapa województwa (awers) musi zawierać formy ochrony przyrody wymienione w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013r., poz. 627 j.t. z późn. zm.), tj.: parki krajobrazowe, parki narodowe, obszary Natura 2000, obszary chronionego krajobrazu, zespoły przyrodniczo-krajobrazowe, stanowiska dokumentacyjne, użytki ekologiczne, rezerwaty przyrody w postaci obszarów lub punktów
  5. Rewers mapy powinien zawierać 6 indywidualnych map parków krajobrazowych: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy, w skali dostosowanej do kompozycji całości mapy. Do każdej z tych map Wykonawca opracuje teksty dotyczące walorów przyrodniczych i turystycznych poszczególnych Parków Krajobrazowych, które zostaną umieszczone w publikacji
  6. Mapa po obu stronach powinna zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ

 

2.2.    Wymagania dodatkowe:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny merytorycznej kartograficznej oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku
  2. Dostarczenie 500 sztuk do siedziby Zamawiającego
  3. Dostarczenie 2.000 sztuk z rurkami do placówek oświatowych, na terenie województwa zachodniopomorskiego (jako element pakietów edukacyjnych opisanych w ust. IV niniejszego Rozdziału). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.
  4. 2.000 sztuk map musi zostać oprawionych w rurki plastikowe o średnicy ok. 15mm z zawieszkami
  5. 500 sztuk map  pozostanie bez rurek
  6. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte

 

3.    Opracowanie, skład  i wydruk kompletów ekoedukacyjnych w ilości 5.000 sztuk.

 

3.1.    Wymagane minimalne parametry:

  1. Kartonowe etui o gramaturze kartonu 270 – 300 gr/m2 z nadrukiem w kolorystyce CMYK (4+4). Projekt graficzny kartonowego etui musi uzyskać akceptację Zamawiającego. Rozmiar etui dopasowany do formatu złożonych map
  2. Każdy komplet musi zawierać 6 indywidualnych map każdego z parków: Szczeciński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujście Warty, Drawski Park Krajobrazowy, Iński Park Krajobrazowy, w skalach od 1:40 000 do 1:60 000
  3. Format mapy: B2 brutto
  4. Falcowanie do formatu 11,2 x 24 cm
  5. Mapy drukowane na papierze kredowym, matowym o gramaturze przynajmniej 100 gr/m2,
  6. Druk offsetowy  w kolorystyce CMYK (4+4)
  7. Awers każdej z map kompletu zawierać ma zaznaczone powierzchnie każdego z parków krajobrazowych, jak również treść sytuacyjną: hydrografię, pokrycie terenu, rzeźbę terenu, sieć komunikacyjną, sieć osadniczą, nazewnictwo, siatkę kartograficzną. Mapa musi uwzględniać: granice obszarów chronionych z wyszczególnieniem granic parków krajobrazowych, granice otuliny parków krajobrazowych, obszary Natura 2000, szlaki piesze, rowerowe, szlaki turystyczne wodne, sieć hydrologiczną, osadniczą, komunikacyjną, pokrycie terenu, legendę, skalę jak również loga i tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
  8. Rewers każdej z map kompletu ma zawierać treść tematyczną dotyczącą danego parku krajobrazowego w języku polskim, niemieckim i angielskim, uzupełniony zdjęciami (minimum 10 dla każdego z parków) lub rysunkami; opis dla danego parku krajobrazowego ma zawierać treści związane z lokalnymi warunkami przyrodniczymi, krajobrazowymi, turystycznymi i historycznymi; opis i zdjęcia opracowane przez eksperta znającego lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne
  9. Każda z map powinna zawierać odpowiedni kod QR, odsyłający do strony ZPKWZ
  10. W opracowaniu merytorycznym mapy będzie uczestniczyć osoba - ekspert znający lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne
  11. Treść rewersu mapy dostosowana do różnych grup odbiorców, w tym młodzieży
  12. Każda z map powinna zawierać wkomponowane loga oraz tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm

 

3.2.    Wymagania dodatkowe:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu, oceny merytorycznej kartograficznej oraz ostatecznej akceptacji wydawnictwa w trakcie opracowywania map, przed ich zatwierdzeniem do druku
  2. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytworzone mapy w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie jpg., pdf. drukowy, pdf. internetowy, AI pliki otwarte
  3. Dostarczenie 2.000 kompletów do siedziby Zamawiającego
  4. Dostarczenie 3.000 kompletów do wskazanych przez Zamawiającego placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim (jako element pakietów edukacyjnych opisanych w ust. IV niniejszego Rozdziału). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dowód nadania przesyłki.

 

 

 

4.    Opracowanie i wydanie pakietów edukacyjnych w ilości 1.000 sztuk.

 

4.1.    Wymagane minimalne parametry:

  1. Pakiet składający się z 3 kompletów ekoedukacyjnych (18 map) – opis jak w ust. III niniejszego Rozdziału
  2. Pakiet składający się z 2 map ściennych z rurkami plastikowymi o średnicy 15mm  – opis jak w ust. II niniejszego Rozdziału
  3. List intencyjny kierowany do odbiorców o treści skonsultowanej z Zamawiającym, nie dłuższy niż 1 strona formatu A4, wskazująca na przeznaczenie pakietów
  4. Kartonowe etui dopasowane do wielkości pakietu o gramaturze ok. 270 – 300 gr/m2 z nadrukiem jednokolorowym, obejmującym powierzchnię nie większą niż 50% etui, zawierającym wkomponowane loga oraz tytuł projektu zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm

 

4.2.    Wymagania dodatkowe:

  1. Dostarczenie 1.000 kompletów do wskazanych przez Zamawiającego placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim – patrz ust. II i III. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu potwierdzenie nadania przesyłek.

 

5.    Prowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej

 

5.1     Wymogi dla kampanii w prasie - dzienniku regionalnym:

  1. Insert – dystrybucja mapy o której mowa w ust. I niniejszego Rozdziału,  jako dodatku do dziennika regionalnego o zasięgu obejmującym województwo zachodniopomorskie, wydania magazynowego - weekendowego w nakładzie przynajmniej 150.000 egzemplarzy w 3 cotygodniowych emisjach
  2. Akcja informacyjno-promocyjna, związana z dystrybucją map uwzględniająca:
  • opracowanie i trzy emisje reklamy o powierzchni 15 cm2 na pierwszej stronie wydania magazynowego - weekendowego gazety z mapą
  • opracowanie i trzy emisje reklamy o powierzchni 15 cm2  na trzeciej  stronie wewnętrznej wydania codziennego gazety w tygodniu poprzedzającym emisję gazety z mapą
  • opracowanie i zamieszczenie 8 artykułów tematycznych  o objętości 1/4 strony na trzeciej stronie wewnętrznej wydania codziennego dziennika regionalnego o zasięgu obejmującym województwo zachodniopomorskie. Artykuły muszą być opracowane z udziałem eksperta znającego lokalne uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe, turystyczne i historyczne i uzyskać akceptację Zamawiającego. Tematyka artykułów związana z:
  1. Celami i założeniami projektu
  2. Szczecińskim Parkiem Krajobrazowym
  3. Parkiem Krajobrazowym Dolina Dolnej Odry
  4. Cedyńskim Parkiem Krajobrazowym
  5. Parkiem Krajobrazowym Ujście Warty
  6. Drawskim Parkiem Krajobrazowym
  7. Ińskim Parkiem Krajobrazowym
  8. Podsumowaniem projektu w formie wywiadów np. z Marszałkiem Województwa Zachodniopomorskiego

Mapy z niesprzedanych gazet mają zostać zwrócone do siedziby Zamawiającego.

  1. Kampania informacyjna w mediach elektronicznych, na stronie internetowej lokalnego dziennika – dystrybutora map oraz na stronie portalu  internetowego o zasięgu ogólnopolskim, która  uwzględniać będzie:
  • umieszczenie baneru reklamowego na stronie głównej portalu dziennika -dystrybutora, w dniu poprzedzającym i w dniu emisji map w dzienniku
  • zamieszczenie w serwisie informacyjnym dziennika artykułów i map, związanych z akcją oraz odnośnika przekierowującego użytkownika do strony ZPKWZ
  • kampania reklamowa na portalu ogólnotematycznym, mającym ponad 1 mln realnych użytkowników miesięcznie (strona główna), skierowana do użytkowników z województwa zachodniopomorskiego
  1. Kampania informacyjna w  mediach:
  • kampania reklamowa w telewizji regionalnej, obejmującej zasięgiem województwo zachodniopomorskie, polegająca na przygotowaniu i emisji 3 spotów reklamowych, informujących o dystrybucji mapy w lokalnym dzienniku, jak również informacja o zbliżającej się konferencji podsumowującej projekt; czas trwania spotu nie krótszy niż 20 sekund, a jego prezentacja musi mieć miejsce  w dzień poprzedzający dystrybucję map – łącznie 3 cykle emisji  (łącznie 9 odtworzeń spotu)  w czasie antenowym przed i po głównym wydaniu popołudniowego programu informacyjnego
  • przygotowanie i odtworzenie spotów radiowych w lokalnej rozgłośni, obejmującej zasięgiem województwo zachodniopomorskie, informujących o dystrybucji mapy w lokalnym dzienniku, jak również informacja o zbliżającej się konferencji podsumowującej projekt. Długość spotu musi wynosić nie mniej niż 15 sekund w 3 cyklach w przeddzień dystrybucji mapy. Ilość odtworzeń 30 (3 cykle x 10 emisji w ciągu dnia) w paśmie miedzy godziną 6 – 21.

 

 

6.    Opracowanie i przygotowanie programu edukacyjnego:

 

Program edukacji ekologicznej, dotyczący poszczególnych  Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego: Szczeciński Park Krajobrazowy Puszcza Bukowa, Park Krajobrazowy Doliny Dolnej Odry, Cedyński Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Ujścia Warty, Drawski Park Krajobrazowy i Iński Park Krajobrazowy(zwanego dalej Programem edukacji).

 

6.1.    Wymogi dla Programu Edukacji:

  1. Program edukacji musi zawierać po 6 przykładowych scenariuszy zajęć dla każdej grupy wiekowej, zgodnej z poziomami edukacji: przedszkolnej, szkolnej – szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia.
  2. Program edukacji musi zawierać katalog pomocy dydaktycznych, potrzebnych do przeprowadzenia działań edukacyjnych na obszarze Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego.
  3. Podstawą sporządzenia Programu Edukacji są:
  • Przewodniki metodyczne prowadzenia edukacji ekologicznej
  • Program edukacji musi być zgodny z podstawą programową przedmiotów przyrodniczych, obowiązującą w placówkach edukacyjnych wszystkich szczebli na terenie RP
  • Program Edukacji musi spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
  1. Program Edukacyjny musi obejmować wszystkie grupy wiekowe (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia)
  • Program edukacyjny musi uwzględniać potrzeby grup jak i indywidualne
  •  Program edukacyjny powinien być skonstruowany wedle poniższego wzoru:
  1. Wstęp
  2. Informacja o programie
  3. Cele programu ogólne
  4. Obszary edukacji uwzględnione w programie
  5. Treści programu
  6. Metody osiągania celów
  7. Formy aktywności
  8. Środki dydaktyczne
  9. Metody diagnozy osiągnięć
  10. Ewaluacja programu
  11. Przykładowe zajęcia tematyczne wg obszarów możliwe do przeprowadzenia
  12. Bibliografia

 

6.2.    Wymagania dodatkowe

 

  1. Program Edukacyjny opracowany będzie w ramach ścisłej koordynacji z Zespołem Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Program Edukacyjny musi być możliwy do zrealizowania na odpowiednich obszarach Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Program Edukacyjny musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego
  2. Końcową wersję programu edukacji opracować należy w języku polskim łącznie z krótkim streszczeniem dla strony internetowej, które będą oddane Zleceniodawcy w 2 egzemplarzach w wersji cyfrowej (płyta CD/DVD)
  3. Dokumentację zapisaną na nośniku cyfrowym - płycie CD lub DVD, należy dostarczyć w trwałych opakowaniach (indywidualnych, standardowych pudełkach), opisanych w sposób trwały na froncie opakowania oraz bezpośrednio na płycie, podając nazwę i datę nagrania. Pliki tekstowe i tabele należy zapisać w dwóch formatach, tj.: Microsoft Word 97-2003 oraz edytowalnym Adobe PDF
  4. W opracowaniu programu edukacyjnego będzie uczestniczył ekspert spełniający następujące wymagania: specjalista z dziedziny edukacji ekologicznej, posiadającym wykształcenie kierunkowe pedagogiczne lub przyrodnicze, z doświadczeniem zawodowym minimum 10 lat. Zamawiający nie będzie weryfikował doświadczenia i wiedzy eksperta na etapie składania ofert. Posiadanie takiej osoby przez Wykonawcę zostanie zapewnione poprzez złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

 

 

7.    Warsztaty informacyjno- edukacyjne:

 

7.1.    Wymagane minimalne parametry:

  1. Organizacja 5 warsztatów informacyjno – edukacyjnych dla grupy 40 osób, realizowane w każdym z Parków Krajobrazowych (spotkanie łączone dla Cedyńskiego Parku Krajobrazowego oraz Parku Krajobrazowego Ujście Warty), uwzględniające:
  • znalezienie i wynajęcie miejsc na 5 spotkań o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym, w godzinach 09:00 – 15:30. Proponowane sale powinny być zlokalizowane w miejscach z dostępem do głównych dróg krajowych oraz z dostępem do miejsc parkingowych. Wymagane wyposażenie sal: rzutnik multimedialny współpracujący z komputerem, komputer umożliwiający prowadzenie prezentacji multimedialnych w programie Power Point i ekran, stół prezydialny dla prowadzących i moderatora spotkania oraz krzesła w ilości umożliwiającej swobodne posadzenie 45 uczestników warsztatów, które będą ustawione  w układzie teatralnym bądź szkolnym. Sala musi mieć również możliwość rozstawienia stołów dla potrzeb cateringu. Sale musza mieć dostęp do toalety bez wychodzenia z budynku
  • zapewnienie w czasie spotkań uczestnictwa osoby pełniącej funkcję moderatora, który opracuje plan spotkania, tematykę spotkania i tematykę części warsztatowej. Moderator musi posiadać co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu paneli dyskusyjnych, moderowaniu dyskusji; musi posiadać wiedzę merytoryczną w zakresie będącym przedmiotem warsztatów, z uwzględnieniem specyfiki parków krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Zamawiający nie będzie weryfikował doświadczenia i wiedzy moderatora na etapie składania ofert. Posiadanie takiej osoby przez Wykonawcę zostanie zapewnione poprzez złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • Każdy warsztat składać się musi z 3 części. W pierwszej części teoretycznej prowadzący przybliży założenia całego projektu na danym obszarze oraz walory przyrodnicze, krajobrazowe i historyczne dla każdego z parków. Walory będą prezentowane również jako możliwości ich wykorzystania dla rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Druga część każdego spotkania będzie prowadzona w formie warsztatu, w trakcie którego uczestnicy będą pracować w grupach nie większych niż 10 osób nad pomysłami, które będzie można wprowadzić w życie i które będą wpływać na większa atrakcyjność ich regionu, promocję i dostępność turystyczną. Ostatnia cześć każdego warsztatu będzie poświęcona dyskusji nad pomysłami i podsumowaniem całości. Dla każdego warsztatu przygotowany będzie scenariusz, który musi uzyskać akceptację Zamawiającego. Moderator spotkania zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia wśród uczestników ankiet oceny merytorycznej działań o charakterze podnoszenia świadomości ekologicznej, jak również do obliczenia oceny jakości merytorycznej warsztatów. Liczba ankiet musi odpowiadać liczbie osób biorących udział w warsztatach. Ankiety oraz obliczenia muszą być zgodne ze wzorem znajdującym się w Przewodniku po wskaźnikach, stanowiącym załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1. i uzgodnione z Zamawiającym
  • Po każdym warsztacie sporządzone zostanie sprawozdanie, które będzie zawierać listę obecności uczestników, zgodną z listą wskaźników w Przewodniku po wskaźnikach - Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1., informacje o przebiegu spotkania oraz zestawienie wypracowanych przez grupę pomysłów. Każde spotkanie będzie udokumentowane minimum 20 zdjęciami. Dane na liście obecności uczestników nie mogą naruszać ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1182 j.t. z późn. zm.). Całość sprawozdania będzie możliwa do złożenia w formie elektronicznej
  • przygotowanie treści i wzorów graficznych oraz wysłanie zaproszeń indywidualnych wraz z kartą zgłoszeniową drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru nie później niż 14 dni przed terminem każdego z warsztatów do podmiotów. Przed wysłaniem zaproszeń Wykonawca przedstawi zaproszenia Zamawiającemu. Zaproszenie dodatkowo musi posiadać właściwą mapkę dojazdu oraz agendę spotkania. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania potwierdzeń udziału w każdym z warsztatów w postaci wypełnionych kart zgłoszeniowych, które w postaci wydrukowanej przekaże Zamawiającemu. Na zaproszeniach oraz kartach zgłoszeniowych muszą znaleźć się loga, jak również tytuł projektu, zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi, dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
  • zapewnienie cateringu kawowego podczas każdego z warsztatów, w czasie ich rozpoczęcia i podczas przerwy kawowej (dwa podania). Minimalny zakres cateringu kawowego powinien zawierać kawę z ekspresu ciśnieniowego lub ekspresu przelewowego w ilości 200 ml/osobę oraz herbatę w saszetkach do samodzielnego zaparzenia, minimum w 3 rodzajach (czarna, zielona, owocowa) wraz z wrzątkiem, dozowanym z warnika, w ilości 200 ml/osobę, cukier – bez ograniczeń, plasterki cytryny - bez ograniczeń, mleko o zawartości tłuszczu 2% - bez ograniczeń oraz kruche ciastka typu herbatniki w ilości 100 g/osobę
  • zapewnienie cateringu w postaci ciepłego posiłku obiadowego w formie drugiego dania. Posiłek powinien być urozmaicony, o wysokiej wartości odżywczej - przynajmniej 500 kcal. Ciepły posiłek powinien składać się dla każdej z osób z porcji mięsa lub ryby o gramaturze nie mniejszej niż 100 g, dodatków skrobiowych (do wyboru Wykonawcy: ziemniaki, ryż, kasza lub makaron), o gramaturze nie mniejszej niż 200 g, oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g. Wykonawca powinien również zapewnić menu wegetariańskie. Liczba porcji wegetariańskich nie przekroczy więcej niż 20% wszystkich porcji i będzie przekazana w przypadku zapotrzebowania na 2 dni przed terminem warsztatów. Posiłek wegetariański powinien składać się dla każdej z osób z porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej niż 300 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g. Posiłki będą dostarczone w formie gwarantującej utrzymanie temperatury równej lub wyższej niż 50°C,wraz z serwetkami i kompletem jednorazowych sztućców oraz jednorazowych naczyń. W trakcie posiłku Wykonawca zagwarantuje podanie napojów: woda gazowana/niegazowana - 0,3 l/osobę, soki owocowe: pomarańczowy, jabłkowy, porzeczkowy - 0,3 l/osobę. W ramach zamówienia Wykonawca przygotuje i dostarczy posiłki o wyznaczonej godzinie do miejsca odbywającego się warsztatu. Zamawiający zastrzega sobie prawo określenia na 2 dni przed terminem warsztatów dokładnej liczby uczestników, nie mniejszej jednak niż 30 osób i nie większej niż 40 osób. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za liczbę faktycznie zamówionych posiłków
  • produkcja i dystrybucja materiałów konferencyjnych w liczbie 50 sztuk.
    W skład materiałów konferencyjnych wchodzą:

-    teczka kartonowa na dokumenty formatu A4, o gramaturze kartonu 300 – 350 gr/m2, zamykana na gumkę wzdłuż długiego boku, klejone klapki, wierzch foliowany matowo, maksymalna grubość teczki wypełnionej - 40mm, na teczce konieczny tytuł projektu wraz z wszystkimi logami, zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm

-    notes w formacie A5 o objętości minimum 70 kartek w kratkę klejonych wzdłuż krótszego brzegu, o gramaturze 80 gr/m2. Każda z kartek z nadrukiem tytułu projektu oraz logami zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm

-    ołówek wykonany z żywicy syntetycznej, o trwałym nie łamiącym się rysiku, zakończony miękką gumką do ścierania, naostrzony, o miękkości rysika HB. Powierzchnia ołówka zadrukowana logami zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm

-    wydrukowana agenda spotkania;

  1. Organizacja dwudniowej konferencji wraz z sesją terenową, podsumowującą projekt, dla grupy 200 uczestników, uwzgledniająca:
  • znalezienie i wynajęcie sali konferencyjnej w Szczecinie, w kompleksie konferencyjno – hotelowym z zapleczem noclegowo – restauracyjnym, w którym odbywać się będzie konferencja, jak również będą nocować zaproszeni goście (w jednym budynku),
  • zapewnienie zakwaterowania na jedną dobę wraz ze śniadaniem w pokojach kompleksu konferencyjno - hotelowego posiadającym przyznaną kategorię co najmniej 3 gwiazdek dla 100 osób (80 osób w pokojach 2 osobowych z dwoma osobnymi łóżkami, 20 osób w pokojach 1 osobowych). Wykonawca otrzyma informację dotyczącą ostatecznej ilości uczestników korzystających z miejsc noclegowych najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem konferencji i poda ją Wykonawcy, jednakże ilość osób nie będzie większa niż 100 osób i nie będzie mniejsza niż 80 osób
    • Wykonawca zobligowany jest do zapewnienia klimatyzowanej sali konferencyjnej o powierzchni co najmniej 250 m2, dla 200 uczestników, wyposażonej w ekran, laptop, wskaźnik laserowy, rzutnik multimedialny kompatybilny z laptopem wyposażonym w podstawowe oprogramowanie biurowe wraz z programem do odtwarzania prezentacji multimedialnych oraz system nagłośnienia. Sala powinna posiadać zaplecze sanitarne, w tym toalety w najbliższym sąsiedztwie (do 50 m). W sali musi znajdować się wystarczająca ilość krzeseł w ustawieniu teatralnym oraz stół prezydialny z miejscami do siedzenia dla co najmniej 3 prelegentów oraz mównica
    • sala konferencyjna wraz z obsługą będzie udostępniana od 9.00 – 17.00 w dniu rozpoczęcia konferencji wskazanym przez Zamawiającego
    • Wykonawca oznakuje wejście do obiektu konferencyjno-hotelowego i do sali konferencyjnej materiałami informacyjno – reklamowymi w postaci: banneru informacyjnego oraz plakatów  zawierających tytuł projektu, agendę spotkania oraz loga, zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm
    • Wykonawca zobowiązany jest do graficznego przygotowania oraz wysyłki zaproszeń wraz z agendą spotkania oraz krótkim opisem projektu, w terminie 20 dni przed wyznaczonym terminem konferencji, za pośrednictwem operatora pocztowego (list priorytetowy), do  minimum 250 osób, jednostek administracyjnych i instytucji spełniających profil uczestnika konferencji, zaakceptowanych przez Zamawiającego, oraz pocztą elektroniczną do minimum 100 adresatów
    • za rejestrację odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapewni udział w konferencji 200 osób. O uczestnictwie w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń
    • Wykonawca zapewni co najmniej 2 osoby do rejestracji uczestników w trakcie konferencji. Do zakresu prac rejestracji należy: powitanie, rejestracja uczestników poprzez zdobycie podpisów na liście uczestników, rozdanie identyfikatorów, dystrybucja materiałów promocyjnych za pokwitowaniem odbioru na liście, zgodnej z listą wskaźników w Przewodniku po wskaźnikach - Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1., udzielanie uczestnikom wszelkich informacji organizacyjnych, dokumentacja fotograficzna ze spotkania minimum po 50 zdjęć z obydwóch dni konferencji. Wykonawca zabezpieczy, każdego uczestnika w indywidualny identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą instytucji ze sztywnej przezroczystej folii z klipsem i agrafką, o wymiarze 90 x 55mm
    • Wykonawca sporządzi sprawozdanie z konferencji, zawierające listy zgodnie z punktem wyżej, syntezę przebiegu konferencji i dokumentację zdjęciową, dopuszcza się możliwość dostarczenia zdjęć w formie elektronicznej
      • wynajęcie tłumacza języka niemieckiego na czas trwania sesji konferencyjnej, jak również podczas uroczystej kolacji oraz podczas sesji terenowej (tłumaczenie konsekutywne i tłumaczenie symultaniczne),
      • zapewnienie systemu tłumaczenia symultanicznego
      • zabezpieczenie posiłków podczas trwania konferencji dla wszystkich uczestników (200 osób) :

-    trzy podania cateringu kawowego, składającego się z kawy z ekspresu ciśnieniowego lub ekspresu przelewowego w ilości 200 ml/osobę oraz herbaty w saszetkach minimum w 3 rodzajach (czarna, zielona, owocowa) wraz z wrzątkiem dozowanym z warniku, w ilości 200 ml/osobę, cukier – bez ograniczeń, plasterki cytryny - bez ograniczeń, mleko o zawartości tłuszczu 2% - bez ograniczeń oraz kruche ciastka typu herbatniki w ilości 100 g/osobę. Godziny podania cateringu kawowego zostaną wskazane przez Zamawiającego

-    obiad w formie stołu szwedzkiego wraz z obsługą kelnerską, na zastawie stołowej niejednorazowej, w skład którego wejdą: dwa rodzaje zup o objętości minimum 0,25 l/osobę, dwa rodzaje drugiego dania w postaci porcji mięsa lub porcji ryby o gramaturze minimum 150 g/ osobę wraz z dodatkami skrobiowymi takimi jak: ziemniaki, ryż, kasza, o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz sałatki, surówki lub warzywa gotowane, o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz deser w postaci ciasta o gramaturze nie mniejszej niż 150 g/ osobę oraz napoju gorącego w postaci kawy lub herbaty (200 ml/ osobę) wraz z dodatkami bez ograniczeń (cukier, mleko, cytryna) oraz napoje zimne, takie jak woda mineralna gazowana/niegazowana 0,3 l/osobę, soki owocowe: pomarańczowy i jabłkowy 0,3 l/osobę

-    uroczysta kolacja-bankiet z konsumpcją zasiadaną i obsługą kelnerską, w skład której wejdą: 5 przekąsek ciepłych, zarówno mięsnych jak i jarskich, o łącznej gramaturze nie mniejszej niż 400 g/ osobę oraz 5 przekąsek zimnych zarówno mięsnych jak i jarskich, o łącznej gramaturze nie mniejszej niż 400 g/ osobę oraz napoju gorącego w postaci kawy lub herbaty (200 ml/ osobę) wraz z dodatkami bez ograniczeń (cukier, mleko, cytryna)

  • produkcja i dystrybucja materiałów konferencyjnych w liczbie 300 sztuk. W skład materiałów konferencyjnych wejdą:

-    długopis aluminiowy Cosmo, lub równoważny długopis aluminiowy o wymiarach: 130-150 mm x Ø 8-12 mm, na wkłady wymienne, posiadający klips, obrączkę lub dwie oraz okuwkę i mechanizm przyciskowy w celu odblokowania wkładu, wkład piszący o długości pisania min. 2500m, w kolorze niebieskim lub czarnym, średnica kulki wkładu 0,7-0,8mm; kolor długopisu: zielony, z logotypami, zgodnymi z zaktualizowanymi wytycznymi, dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm w postaci nadruku lub graweru

-    notes w postaci koło-zeszytu o formacie A5, wykonany z surowców wtórnych, bindowanie spiralne z lewej strony notesu, o objętości minimum 70 kartek o gramaturze 80 gr/m2. Okładka w kolorze naturalnym: brąz  z elementami zielonymi zawierająca w postaci nadruku tytuł projektu oraz loga zgodne z zaktualizowanymi wytycznymi dotyczącymi prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i oznakowania projektów w ramach RPO WZ  http://www.rpo.wzp.pl/rpo/promocja_i_informacja/p-r-m-a-19839/logotypy_i_wytyczne.htm  

-    teczka z polipropylenu w kolorze zielonym, z rączką o szerokości 33,5 cm i wysokości 24,5 cm oraz grubości 3 cm, zamykana na zatrzask

-    kubek turystyczny składany, sylikonowy, odporny na niskie i wysokie temperatury o objętości 200 ml i wadze 45g, w kolorze zielonym

Niewykorzystane materiały zostaną zwrócone Zamawiającemu po zakończonej konferencji nie później niż przed podpisaniem protokołu odbioru

  • Wykonawca spotkania zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia wśród uczestników ankiet oceny merytorycznej działań o charakterze podnoszenia świadomości ekologicznej, jak również do obliczenia oceny jakości merytorycznej konferencji. Liczba ankiet musi odpowiadać liczbie osób biorących udział w konferencji. Ankiety oraz obliczenia muszą być zgodnie ze wzorem znajdującym się w Przewodniku po wskaźnikach stanowiącym Załącznik nr 2 do Wytycznych dla Wnioskodawców poddziałania 4.5.1. i uzgodnione z Zamawiającym
  • organizacja sesji terenowej dla grupy 80 osób do Szczecińskiego Parku Krajobrazowego uwzgledniająca: transport uczestników, ciepły posiłek

-    przewóz uczestników sesji terenowej odbędzie się w godzinach wskazanych przez Zamawiającego, na trasie o łącznej długości nie przekraczającej 150 km w obie strony. Dokładny przebieg trasy zostanie wskazany przez Zamawiającego nie później niż 7 dni przed konferencją. Część tras będzie przebiegała drogami nieutwardzonymi. Pojazdy do przewozu uczestników muszą być w stanie technicznym spełniającym warunki dopuszczenia do ruchu drogowego, zgodnie  z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r., poz. 951 j.t. z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 grudnia 2013r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r., poz. 1720)

-    ciepły posiłek zostanie zaserwowany w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (w miejscu odbywającej się sesji terenowej). Ciepły posiłek składał się będzie z: dwóch rodzajów zup (gulaszowa, żurek) o objętości minimum 0,5 l/osobę, serwowanych z pieczywem w ilości 100g/osobę. Posiłek musi zostać zaserwowany na naczyniach jednorazowych. Wykonawca zagwarantuje jednorazowe sztućce i kubeczki oraz serwetki, w ilości zabezpieczającej poczęstunek wszystkim uczestnikom sesji terenowej. Po posiłku Wykonawca zapewni napoje ciepłe – kawa i herbata o objętości 0,25 l/osobę oraz napoje zimne – woda mineralna gazowana/niegazowana, soki owocowe (pomarańczowy, jabłkowy) w objętości 0,25 l/osobę. Wykonawca zabezpieczy sprzątanie i wywóz śmieci po spotkaniu terenowym.

 

 

 

  1. Bardzo proszę o przesłanie odpowiedzi do dnia 06.03.2015r. na nr faxu: 91 48 17 121 lub na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Szczegółowych informacji udziela Pani Karolina Bloom, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      4. Wycena powinna zawierać nazwę każdej z części zadania (pkt. 1 – 7) wraz z wartością netto i brutto oraz całkowitą wartość netto i brutto przedmiotu zamówienia.

      5.Niniejsze szacowanie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego i nie jest zaproszeniem do podpisania umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego w  

      sprawie przedmiotowego zamówienia, ani nie jest ogłoszeniem o zamówieniu w rozumieniu przepisów ustawy PZP, w szczególności w trybie dialogu konkurencyjnego.

 

 

 

 

 

 

   
 

„Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013” 

 
  Budowa, poprawa i promocja infrastruktury turystycznej w 6 Parkach Krajobrazowych woj. zachodniopomorskiego w

celu upowszechnienia wiedzy i wspierania zachowań proekologicznych - Etap I. – nr decyzji UDA-RPZP.04.05.01-32-001/14-00